Great Barrier Reef en het Regenwoud

14 november 2010 - Cairns, Australië

De dagtrip naar het Great Barrier Reef was helemaal geweldig! Ik had me aangemeld voor de introductieduik en een poging tot duiken gedaan, maar dat is niet echt iets voor mij. Ik was niet op mijn gemak onder water en mocht uiteindelijk niet mee afdalen. Ik denk dat ik ongeveer 1 meter echt gedoken heb:) Ik ben vervolgens gaan snorkelen en dat was helemaal fantastisch! Het water was heel helder en het is onvoorstelbaar wat je allemaal kunt zien onder water. Heel mooi! Veel grote en felgekleurde vissen die vlak onder je zwemmen en het koraalrif, supergaaf.

Na mijn dagje duiken en snorkelen ben ik afgezet in Port Douglas, een klein rustig stadje met veel palmbomen. Heerlijk om een beetje te relaxen, en dat heb ik ook gedaan. Lekker aan het water gezeten, gezwommen in de zee en een wandeling over 4 Mile Beach gemaakt. Heel leuk op de heenweg, maar daarna moet je ook nog weer terug...

De volgende dag ben ik met een georganiseerde trip naar Cape Tribulation geweest, dat is ongeveer midden in de jungle! Het is daar ontzettend mooi, overal waar je kijkt zie je het regenwoud en als je op het strand loopt zie je het water kleuren door het koraalrif. Het bijzondere aan Cape Tribulation is dat het regenwoud en het koraalrif daar samenkomen. Het is er heel stil, het enige wat je hoort zijn alle dieren. Ik heb daar hele mooie blauwe vlinders gezien. We hebben wandelingen gemaakt en de gids vertelde vanalles over de planten en dieren. We gingen ook varen over de rivier op zoek naar krokodillen. Jammergenoeg heb ik geen grote gezien, maar nog wel een baby-krokodil. En een python die opgerold in de boom lag te slapen. Aan het eind van de middag werd ik afgezet bij het hostel midden in de jungle. Ik heb daar hele leuke mensen ontmoet en 's avonds zijn we nog wat gaan drinken en eten in de kroeg samen. De volgende dag werd ik aan het eind van de middag weer opgehaald. Ik had dus nog wat tijd om zelf te wandelen en te zwemmen. Niet in zee, want dat is veel te gevaarlijk met al die krokodillen en giftige box jelly fish. Maar er was een plek in de rivier vlakbij, daar kon je veilig zwemmen. Het water was heel helder en koel...heerlijk, want het was daar heel warm. Ik heb ook een wandeling gemaakt over een pad door de jungle en ineens ritselde er iets in de bosjes. Toen ik keek zag ik iets over de grond kruipen, dat was een slang! Ik heb niet heel goed gekeken, want ik schrok me rot en ben snel doorgelopen.

Vanuit Cape Tribulation ben ik teruggereden naar Cairns. De volgende dag ben ik naar de Atherton Tablelands gegaan. Daar is ook regenwoud en er zijn veel watervallen. We hebben de eerste dag verschillende wandelingen gemaakt en gezwommen bij de grootste waterval. En we kregen tijdens onze laatste wandeling een ontzettend dikke regenbui op onze kop! De volgende dag gingen we mountainbiken en kanoen. Tijdens het mountainbiken regende het weer een beetje. Dat was wel lekker koel en beter dan fietsen in de hete zon. Langs de weg lag een slang van 4 meter!!! Echt heel gaaf. We hebben ook dikke spinnen gezien en een boom-kangaroe. Smiddags gingen we kanoen, dat was ook super om te doen. We hebben toen een walabi gezien. Heel leuk, hij was heel dichtbij en zat heel mooi naar ons te kijken.

Tot zover mijn belevenissen van de afgelopen dagen. Straks ga ik met de bus naar Mission Beach.

-X Alice

1. Ageeth:
    14 november 2010
    Gelukkig, je bent dus geen haaien tegen gekomen!
    Laat dat duiken dan maar aan anderen over, snorkelen daar is ook prachtig.
    Groetjes,
    Ageeth
  2. Jeroen Mulder:
    Heeey Alice,

Wat een belevenissen allemaal zeg! Een spin,krokodil en een slang tegen gekomen, ik zie het al voor me je reactie. Ook nog wezen fietsen, nou je zal wel goed getraind hebben. Geniet er maar van.
    Groetjes Jeroen
  3. Jasper en Marjan:
    15 november 2010
    Wat gaaf zeg! Super om te lezen, geniet er maar lekker van!
  4. Patrick Hoekstra:
    Hoi Alice,

Wat een beestenboel zeg. Nooit geweten dat er ook kangoeroes in de bomen zitten. Dan kun je dat misschien wel zien op Nat Geo TV, maar jij maakt het gewoon live mee, super! En je zit niet stil zo te zien aan je verslagen. Geniet ervan en het is erg leuk om je blog te lezen, dus hou dat vol.

Groet, Patrick
  5. Lydia:
    16 november 2010
    Hey Alice,

Geweldig om de belevenissen te lezen zeg! Zo te lezen geniet je er goed van!
    Veel liefs uit het koude Gramsbergen,
    Lydia
  6. Mattijn en Nanouk:
    17 november 2010
    Hey Alice,

Leuk je verhalen hier te lezen. Je maakt veel mee zeg!
    Zo te zien geniet je er echt van.

Heel veel plezier.

Groetjes van ons
  7. Remco:
    19 november 2010
    Hey Alice,

Wild adventure als ik het zo lees! Heb je al aboriginals gespot? Blijf ons updaten met fotoos enzo!

Groetjes Remco.
  8. Christina:
    20 november 2010
    Hee Alice,

Zo, je maakt heel wat mee zeg. Klinkt erg goed, haha. Een klein krokodilletje lijkt mij al goed genoeg in vergelijking met 'n grote... Ben benieuwd naar je verdere verhalen.
    Hier vanaaf pumpen op the 90's. Ff een safarietje op je drinken!! Heel veel plezier daar in Australie.

Liefs Chr!s
  9. wike:
    21 november 2010
    Hey hoi!
    Gaaf meid.... wat zul je daar veel zien! Leuk om te lezen wat je allemaal doet en wat je bezighoud. Je moet er zelf geweest zijn om te weten wat jij nu ziet en beleefd!
    Over dat duiken.. daar kan ik helemaal inkomen, snorkelen vind ik al eng.
    Nou meid, geniet er van! Groetjes uit Coev'n
  10. Eric:
    22 november 2010
    Hé Alice,
    Even een bericht van een paar collega's. Als we je verhaal zo lezen maak jij meer mee dan wij. De laatste keer dat wij een krokodil, slang of Jelly fish zijn tegen gekomen is tijdens ons schoolreisje naar de dierentuin in Emmen. M.a.w.: we zijn best jaloers op jouw avonturen. Veel plezier verder, wij zijn benieuwd naar je volgende verhalen!!
    Jeroen, Maarten en Eric
  11. Andre:
    23 november 2010
    He Alice, goed om te zien dat je toch bent gaan duiken :-).
  12. Patrick Hoekstra:
    25 november 2010
    Is de bus al aangekomen bij Mission Beach?
    (we zijn benieuwd naar je verdere belevenissen ;-))
  13. rudie:
    27 november 2010
    I reckon you better put that bloody croc on the barbie, mate...!