Cairns

7 november 2010 - Cairns, Australië

Vandaag is mijn 3e dag in Cairns. Het is hier heel lekker warm met een max. van 30 graden en een min. van 23 graden. Vrijdag ben ik aangekomen na een lange reis en een dag in HongKong. In HongKong heb ik 's ochtends wat rondgewandeld in het park. Het is een ontzettend drukke stad en de flatgebouwen zijn ontzettend hoog. In het park was het lekker rustig. Veel mensen deden yoga of andere oefeningen in het park. 's Avonds ben ik naar het uitzichtpunt gelopen om de skyline van HongKong Island te bekijken.

Zaterdag heb ik een reef-flight gedaan, met een klein vliegtuig heel laag over het Great Barrier Reef gevlogen. Mooi om te zien vanuit de lucht. We vlogen zo laag dat we zelfs vissen konden zien en we zagen een groep van 5 haaien.

Vandaag heb ik gewandeld door de botanical garden van Cairns en daarna lekker gezwommen in het zwembad van Cairns.

Morgen ga ik een dagtrip doen naar het Great Barrier Reef. Ik ga daar snorkelen en een introductieduik doen. Spannend, maar het lijkt me wel heel gaaf!!

Groetjes uit Cairns!

1. Evan:
    7 november 2010
    Gaaf Alice, hoop voor je dat je morgen die haaien niet weer ziet!
  2. Ageeth:
    8 november 2010
    Hey Alice,
    Leuk om te lezen wat je meemaakt.
    Die reef-flight zal vast fantastisch geweest zijn! En vandaag naar Great Barrier Reef snorkelen en duiken, geweldig!
    Meid, geniet er ieder moment goed van!

Groetjes, Ageeth
    (en inderdaad, hopelijk kom je die haaien niet ONDER water tegen!!)
  3. Doetsje:
    9 november 2010
    Leuk om te lezen!

Trek je elke dag alleen op of heb je elke dag ander leuk gezelschap?

Groetjes Doetsje

P.s. Ik hou je in de gaten...
  4. rudie:
    27 november 2010
    Jaloers om dat allemaal te lezen, zeg!
    Klinkt geweldig, wel wennen om vanuit mierennest Hong Kong in tropisch paparadijs Cairns te zitten, of niet?
    Is voor mij bijna 15 jaar geleden dat ik daar was, geweldige plek! Port Douglas kan ik me nog goed heugen, relaxede plek...
    Zelf net terug uit Perth/Brisbane, was de moeite waard. Zou niet te lang in Surfers Paradise besteden, Jan en ik hadden het daar na 1 avondje dronken teeners wel gezien...ha ha. Wel ouderwets goed om John en Daniel weer te zien, John woont wel aardig daar in SP....met zijn bootje in de achtertuin. Als je nog een gratis boottochtje wil...-)
    He Alice, ga ja goed daar en groet vanuit ijskoud Holland!