Whitsunday Islands

26 november 2010 - Rainbow Beach, Australië

Was het nou Whitsunday Islands of was het Wetsunday Islands? Mmm...ik weet het niet zeker maar volgens mij...

Stel je voor, je boekt een trip naar één van de mooiste eilanden van Australie en na alle verhalen en foto's op internet zie je het al helemaal voor je: op een zeilboot met de zeilen in de wind, lekker languit liggen zonnen op het dek. Zwemmen en snorkelen in zee en uren spenderen op white heaven beach. Het lijkt wel een sprookje

Nu de werkelijkheid: gehuld in bikini, stingersuit en regenjas (die kapot was) op het dek zitten en niet naar links kijken want dan krijg je regen in je oog. Bijzondere kledingkeuze misschien, maar op deze manier bleef onze 'gewone' kleding droog. Zo begon onze trip op de zeilboot naar de whitsunday islands. We gingen snorkelen en dat was helemaal super! En het water was ook lekker warm, want door de regen en de wind had ik het heel koud. 's avonds was het gelukkig droog en was iedereen weer bijgekomen van de regen. De volgende ochtend gingen we al heel vroeg varen, op de motor tegen de wind in, richting white heaven beach. De boot schommelde alle kanten op en ik werd er zeeziek van. Kon niet wachten totdat ik eindelijk van de boot af mocht! White heaven beach is echt een plaatje, ontzettend mooi. Het zand is spierwit en het voelt heel zacht aan. Het water is helderblauw. Gelukkig was het droog en konden we naar de uitzichtpunten wandelen en over het strand lopen. Ik stond in het water en zag ineens twee pijlstaartroggen heel snel op mij af zwemmen. Na een korte 'Steve Irwin paniekaanval' zwommen ze gelukkig de andere kant op. Daarna ging ik lekker op het strand liggen. Het was wel een beetje bewolkt maar dat was niet erg. Het plan was om hier ruim 2 uur te blijven relaxen, maar het begon toch weer te regenen. We waren er nog maar net een uur, maar omdat ik liggen in de regen niet zoveel aan vind ben ik maar weer terug naar de boot gegaan. Ik moet zeggen dat ik me op white heaven beach wel in het paradijs waande. Ondanks de wolken en een beetje regen was het er ontzettend mooi. We hadden fantastisch zeilweer, want er was genoeg wind. Het zeilen was echt spectaculair, de boot hing heel scheef in het water en we gingen lekker snel! We zaten met 25 personen op de boot en we sliepen op een soort brancards die aan touwen in de boot hingen. Ik heb tijdens het snorkelen weer veel gekleurde vissen gezien en ze zwommen heel dichtbij. De laatste dag was het weer goed, perfect zeilweer en zelfs ook nog wat zon! Al met al was het een geslaagde trip en het weer heb ook ik helaas niet in de hand (anders had de zon wel geschenen :))

Voor de Whitsunday Islands ben ik nog een dagje op Mission Beach geweest. Hier waren heel veel walabi's! En daarna ben ik op Magnetic Island geweest, in een heel leuk hostel met een goede sfeer en met een bar + terras met uizicht op zee. Op Magnetic Island heb ik koala's gezien, echt zo schattig!

Ik zit nu in Rainbow Beach. Morgen vertrek ik met een 4-wheel drive naar Fraser Island en daar ga ik mijn verjaardag vieren!

Ik vind het leuk om al jullie berichtjes op mijn weblog te lezen! Mijn australische nummer zal ik ook even melden: +61 416 402 078  Maar ik moet zeggen dat ik heel vaak geen bereik heb met dit nummer... Mijn HI doet het dan toch beter. Ik heb al aantal keer poging gedaan om foto's te uploaden op deze site, maar ik ben daar echt niet handig in. Internet is hier vrij duur en uploaden duurt heel lang. Ik beloof dat ik nog wel een keer weer een poging zal doen...

Groetjes vanuit Australie!!

1. Johanna:
    26 november 2010
    Hey Alice!
    Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt. Het weer is daar ondanks de regen altijd nog beter dan hier: het vriest en sneeuwt af en toe.....
    Ik wens je een hele fijne verjaardag, alvast gefeliciteerd!!
    Liefs Johanna
  2. Ryanne:
    26 november 2010
    He meid,

It even rains in heaven............toch nog een beetje dat Holland gevoel daar tussen de ausies!!! Heb je al veel leuke mensen ontmoet?

Wij wensen je een hele fijne verjaardag morgen....het feestje houden we nog tegoed!! Drink er ook maar een namens ons en geniet er vooral heel erg van!!

Liefs Jorik en Ryanne
  3. Evan:
    Hey Meis,

Na regen komt ............. Na de zomer komt meestal de herfst, alleen niet hier. Tis hier nu hartje winter, en men praat al over de eerste marathon op natuurijs a.s. dinsdag hier in Gramsbergen. Heel veel plezier daar en een goede verjaardag.
  4. Mattijn en Nanouk:
    Hey Alice,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    En maak er een leuke dag van.
    Maar dat zal daar vast wel lukken.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.

Groetjes Mattijn, Nanouk en Emma
  5. Ageeth:
    27 november 2010
    lieve alice, is het leuk in australie?
    gefelciteerd met jouw verjaardag!!!!!
    wij zijn naar altrex geweest en er was sinterklaas en drie pieten
    groetjes wouter en anouk
  6. Patrick en Jolanda:
    Hoi Alice,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Mooi dat je zo van je vakantie geniet en leuk dat je door middel van je verhalen ons ervan mee laat genieten. We zijn wel benieuwd naar de foto's.

Maak er de komende tijd iets moois van en hou ons op de hoogte.

Gr.
    Jolanda, Noa, Merle en Patrick
  7. Doetsje:
    He Alice,

Weer een leuk verhaal om te lezen!!!

Enorm gefeliciteerd met je DERTIGSTE verjaardag. Ik hoop dat je een goeie dag hebt gehad. Op naar de volgende goeie dag.

Groetjes Doetsje
  8. rudie:
    G' day mate,
    Nog net op de valreep hier, daar -denk ik- te laat, maar bij deze: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Enjoy OZ!!
    Rudie
  9. Ageeth:
    27 november 2010
    Je hebt inderdaad wel een hele lekkere lange verjaardag dit jaar, want hier in Nederland ben je nu nog gewoon jarig!
    Dus bij deze, ook van ons, VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!
    Rudy & Ageeth
  10. Jasper en Marjan:
    29 november 2010
    Hoi Alice,
    Geweldig om je verhalen te volgen! Wel balen van de regen, zie helemaal voor me hoe je er van baalt ;) Zou ik ook doen!
    Geniet er maar lekker van, hier vanavond de eerste marathon op natuurijs, helaas voor Gramsbergen niet de primeur!
    Liefs Jasper en Marjan
  11. Christina:
    1 december 2010
    Hee Alice,

schaam, schaam, nu pas een felicitatie voor je verjaardag! Maar niet minder gemeend. Dus: happy birthday to you...!!! Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad. Heb je het samen met wat mensen gevierd in een mooie omgeving?
    Hier druk met de sinterklaasvoorbereidingen; mislukte surprise, simpel gedichtje, maar dat mag de pret niet drukken.
    Vanuit een ijskoud Holtheme, waar het erg hard waait en je beter geen stap buiten de deur kunt zetten...
    LIEFS!