Perth, Fremantle & Rottnest Island

13 januari 2011 - Perth, Australië

Van Perth ben ik naar Fremantle gegaan, dat ligt niet ver van Perth vandaan. Het is een heel mooi plaatsje met heel veel oude gebouwen. Het lijkt wel of de hele plaats uit alleen maar oude gebouwen bestaat, dat heeft wel wat.

Vanaf Fremantle ben ik een dag naar Rottnest Island geweest! Dat was een leuke dag. Op het eiland kun je heel mooi rondfietsen. Er rijden geen auto's, dus dat is ideaal. Je bent wel nog steeds verplicht om een helm te dragen, ook als er geen kip op de weg is en je helemaal niets te vrezen hebt... Ik heb ook een fiets gehuurd. Nadat ik een uur had gewacht was ik eindelijk aan de beurt en kreeg ik een fiets toegewezen. En toen trappen maar, fantastisch! Het eiland is prachtig, overal mooie baaien met wit zand en blauw water, en het is bekend om de quakas. Deze dieren vind je nergens anders op de wereld, behalve op dit eiland. Vroeger heeft een Nederland geclaimd dat hij het eiland heeft ontdekt en omdat hij dacht dat het eiland vol ratten zat heeft het eiland de naam 'Rottnest Island' gekregen. De beestjes hebben wel een rattenstaart maar ze hoppen als kangaroes en ze zien er echt heel schattig uit. Aan het begin van de dag zag ik ze nergens, maar aan het einde van de dag waren ze echt overal! Ze zijn ook heel tam, ik kon ze zelfs aaien. Maar misschien is brutaal een beter woord, want waar eten te halen valt daar zijn die beestjes ook te vinden. Als ze de kans krijgen dan gaan ze rustig even rondsnuffelen in je tas om te kijken of daar nog iets te halen valt. Ook wel weer grappig om te zien natuurlijk. Gelukkig hebben ze mijn tas met rust gelaten! Ik vond het een heerlijk dagje!

Na een paar dagen Fremantle ben ik terug gegaan naar Perth. Ik ben naar Kings Park geweest, vanaf Kings Park heb je een mooi uitzicht over de stad. En ik ben een paar dagen naar het strand gegaan. Het is hier elke dag minimaal 35 graden, maar meestal warmer!

Morgen begint de 10-daagse tour langs de westkust, van Perth naar Broome. Ik word om 6.45 uur opgehaald, dus dan is het weer gedaan met het uitslapen... maar ik heb wel zin in de tour! Het is ook alweer het laatste stukje van mijn reis, want na deze tour moet ik me al voorbereiden op de lange terugreis naar Nederland. 't Gaat ook allemaal weer veel te snel!

Ik heb een programma ontdekt waarmee ik mijn foto's kan verkleinen en dus lukt het me nu ook om wat foto's toe te voegen op mijn weblog. Ik heb overal wat foto's toegevoegd!! Als je het leuk vindt moet je maar eens kijken.

Tot de volgende keer!

~Xx Alice

1. Evan:
    Hey Meis,

Het is vaker gezegd maar damn wat doe je gave dingen. geniet nog met volle teugen van de komende weken.

Evan
  2. Lydia:
    Hoi Alice,

GAAF GAAF GAAF en wat een schattige beessies!
    Geniet er nog maar goed van, want hier is het vies, regenachtig weer!

X Lydia
  3. Ageeth:
    Hi Alice,

Heb net je foto´s bekeken. Wat prachtig allemaal!
    Begreep van Rudie dat je Daniel hebt gesproken en dat je aan het eind van je reis nog een rondleiding op zijn bedrijf krijgt. Geweldig!
    Alice, nog even flink genieten, want voor je het weet, zit je weer in het vliegtuig naar Nederland.
    Greetings,
    Ageeth
  4. Frans:
    14 januari 2011
    Hoi Alice.

Je gaat TE VROEG weg uit Fremantle.

7/3 komen ze aan in de haven. Je wilt vast nog wel blijven....
    Zal het R, A + A laten weten dat je "wat later bent ".

Idd erg leuke dingen ben je aan het doen en benieuwd wat voor mooie verhalen en foto's je 10 daagse reis gaan opleveren.

Veel plezier nog.
    Gr Frans
  5. Linda Knotters:
    16 januari 2011
    Hi Alice,

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen. Zo te zien verveel jij je daar absoluut niet! Blijft leuk om foto's te zien van jou in korte broek. Iets wat hier absoluut niet aan de orde is, ha ha!
    Heel veel plezier nog, vergeet er niet van te genieten (Gaat volgens mij prima! :) )!!!

Groetjes, Linda
  6. Andre:
    17 januari 2011
    Heey Alice,
    wat heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. en zoveel bekende plaatjes.. Geniet er nog lekker van zolang het nog kan :-)
    groetjes, André
  7. Daniel:
    24 januari 2011
    Alice has arrived at GCS.......we rolled out the red carpet for her :)