Van Sydney naar Perth

1 januari 2011 - Perth, Australië

Hoi allemaal, daar ben ik weer met een update. Ik ben inmiddels in Perth. Hoe ik van Sydney in Perth gekomen ben? Dat ga ik jullie nu vertellen;

Sydney

zaterdag 11 december aangekomen in Sydney, wat een mega grote stad! Ik ben naar de botanische tuinen geweest en heb de harbour bridge en opera house bekeken. De volgende dag heb ik de hele stad vanuit de Sydney Tower bekeken! Ik ben naar Bondi Beach geweest, het was heel lekker weer en Bondi heeft een heel mooi strand. Nadat ik de hele middag op het strand geweest ben, frisbeeen met een Amerikaan en een paar Australiers, zwemmen en genieten van de zon, heb ik de coastal walk gelopen van Bondi naar Cogee. De route loopt langs de kust, mooie wandeling.

Blue Mountains

de Blue Mountains is een natuurgebied net buiten Sydney. Het is vooral heel veel bossen en rotsen en bekend om 'The three sisters'. We hebben daar heel veel gewandeld en mooie uitzichtpunten gezien. Er zijn ook heel veel watervallen. Het heet de Blue Mountains omdat de Eucalyptusbomen een blauwe damp geven aan het gebied. Ik ben één nacht gebleven in de Blue Mountains en heb de volgende dag met een paar andere meiden zelf nog rondgewandeld. Daarna weer terug naar Sydney.

Mijn laatste dag in Syndey wilde ik met de Ferry naar het strand in Manly gaan, maar het bleek helemaal niet zo warm te zijn en even later begon het keihard te regenen. Toen heb ik maar besloten om in het centrum te blijven. Ik ben naar Chinatown geweest en naar Paddy's market, een hele grote overdekte markt. Dat kwam goed uit want het regende de hele tijd.

Melbourne

Van Sydney ben ik naar Melbourne gevlogen. Melbourne is een hele mooie stad. Er rijden ook trams door de stad, ideaal. Ik ben 4 dagen in Melbourne geweest, het was er vooral heel koud. Ik had alle kleding met lange mouwen aan die ik bij me had en het was nog steeds koud. In het hostel had ik twee jongens ontmoet en we zijn samen gaan rondlopen door de stad. 's Avonds hebben we met z'n vieren pasta gekookt en wat gedronken. Mijn laatste dag in Melbourne ben ik naar het momument gegaan en naar St. Kilda. St. Kilda is net buiten Melbourne en heeft een mooi strand, maar het was veel te koud om te zwemmen. Ik ben toch gegaan omdat ik had gehoord dat er pinguins waren en die wilde ik wel zien! De pinquins zaten tussen de rotsen, ze zijn heel klein en zien er ontzettend schattig uit.

Great Ocean Road

Vanaf Melbourne heb ik een 3-daagse tour via de Great Ocean Road naar Adelaide gedaan. Dit was een ontzettend leuke tour. We hadden een hele leuke groep van totaal 10 mensen. De eerste dag hebben we de Great Ocean Road gereden. Het was een koude dag met veel wind. De Great Ocean Road is heel mooi met veel mooie uitzichten. Onderweg hebben we papagaaien gevoerd, dat was heel grappig!

De tweede dag was het al iets mooier weer en niet meer zo koud. We hebben de Twelve Apostles bekeken en de London Bridge. We zijn naar de Grampians National Park gereden en daar hebben we een prachtige waterval bezocht. We sliepen in een hostel in dit National Park en daar waren heel veel kangaroos! Er waren ook heel veel Loockers(? ->soort sprinkhanen ofzo) en na een paar uur rijden was onze bus helemaal besmeurt met die beesten.

De laatste dag alweer vroeg opstaan om de Hollow Mountain te beklimmen. Wij waren er als eerste en er waren nog geen andere toeristen. Het was goed om dit 's ochtends vroeg te doen, want toen was het nog niet zo warm. We hebben de berg beklommen en dat was echt heel mooi! Eenmaal boven hadden we een heel mooi uitzicht, fantastisch.

Adelaide

23 december aangekomen in Adelaide en de kerstdagen daar gevierd. Het hostel waar ik was organiseerde vanalles op kerstavond om iedereen een leuke kerst te bezorgen. Dat vond ik heel leuk! Zo hadden ze een kerstdiner georganiseerd voor iedereen in het hostel. Daarna kwam de kerstman en iedereen die op schoot ging zitten bij de kerstman kreeg een kadootje (tandpasta en snoep). Ze hadden een poolwedstrijd georganiseerd en stoelendans. Was een zeer geslaagde kerstavond, heel gezellig. De volgende dag heb ik kerst op het strand gevierd!! Leuk, dat is eens een keer iets anders dan voor de kachel. Eén meisje van de Great Ocean Road trip zat in hetzelfde hostel als mij, dat was wel heel gezellig en we hebben samen kerst gevierd.

Alice Springs

Deze stad kon ik natuurlijk niet overslaan, dat spreekt voor zich. Van Adelaide ben ik naar Alice Springs gevlogen, het was net alsof ik in de sauna stapte toen uit het vliegtuig stapte. Wat ontzettend heet! De wind is ook heel heet. In Alice Springs zijn ook heel veel aboriginals, aparte lui. Vanaf Alice Springs heb ik een 3-daagse tour gedaan naar de Uluru, de Kata Tjuta en naar Kings Canyon. Midden in de woestijn met heel veel rood zand en het was daar ook lekker warm. Er waren ook heel veel gezellige vliegen, die het liefst in je oog, mond of oor gaan zitten. En denk maar niet dat je er zo gemakkelijk vanaf komt, want die beesten laten zich niet zomaar wegjagen. Ik was erg blij met vliegennetje dat mijn broer me had meegegeven! Als ik het wegjagen van de vliegen even zat was, dan bood het netje uitkomst, ideaal!

De eerste dag hebben we ontzettend veel gereden en onze eerste bestemming was de Uluru. Het was super heet en daarom gingen we lekker anderhalf uur wandelen in de zon... Na de wandeling hebben we gekookt en gegeten met uitzicht op de Uluru en genoten van de zonsondergang. Heel mooi, de Uluru kleurt dan helemaal rood. 's Avonds kamperen op de camping. We sliepen in zwags, dat is een soort slaapzak met een matras erin. In die slaapzak stop je dan je eigen slaapzak en dan is je bed klaar. Wel heel mooi om te slapen onder de sterrenhemel. Omdat het er donker is zie je echt ontzettend veel sterren!

De tweede dag zijn we om 4.15 uur opgestaan om naar de zonsopgang van de Kata Tjuta te kijken. Het was heel koud buiten en ik wenste dat ik mijn sokken en schoenen aan had getrokken in plaats van slippers. De zonsopgang was wel heel mooi om te zien! Daarna hebben we ontbeten en zijn we naar de Kata Tjuta toegereden om daar een wandeling te maken in de Valley of the Winds. Ik heb die dag gekozen om de kortere wandeling in de schaduw te maken, dat leek me veel beter. Tijdens de busrit passeerden we een tractor met een bermmaaier, en die maaide zomaar ineens een hele grote steen dwars door het zijraampje van onze chauffeur!! Dat was even flink schrikken, maar gelukkig was iedereen ongedeerd. De grootste pech was dat de airconditioning in de bus vanaf dat moment niet meer werkte... flink heet dus. Het advies van de chauffeur was: doe je raam maar open! Maarja, die hete wind zorgt ook niet echt voor verkoeling... 's Avonds op de camping gekookt en gegeten bij het kampvuur. Weer geslapen in de zwags onder de sterrenhemel, hier konden we nóg meer sterren zien! Supergaaf!

De laatste dag weer vroeg opgestaan om 5.00 uur zodat we optijd bij Kings Canyon zouden zijn. Om 7.00 uur begonnen we aan de wandeling, die startte met het beklimmen van de berg. Dat was een heftige start op de vroege ochtend, maar wel de moeite waard. Ik vond deze wandeling de mooiste wandeling van de drie dagen in de woestijn. En het was goed dat het nog vroeg in de ochtend was, hoewel het toen ook al behoorlijk warm was. We zijn helemaal om de canyon heengelopen, ik vond het ontzettend mooi. En er stond ook nog een beetje wind, dat was heerlijk! Na de wandeling van 3 uur hadden we nog een lange weg te gaan in de hete bus om weer terug te rijden naar Alice Springs.

Perth

van Alice Springs ben ik naar Perth gevlogen. Ik zit hier in een heel mooi hostel. Perth is een mooie stad met een mooi winkelcentrum. Ik heb nog niet veel sight-seeing gedaan, maar dat komt (misschien) nog. Gisteren was het oudejaarsdag met 35 graden! Lekker warm. Ik heb oud en nieuw gevierd met een paar mensen die ik in het hostel heb ontmoet. 's Avonds waren er al veel mensen in de straten en er speelden bandjes op straat. Dat was heel leuk, en ook bijzonder om op oudejaarsavond in een korte broek, slippers en t-shirtje rond te lopen. Helaas hadden ze geen vuurwerk... dat was wel jammer. Na het aftellen en het knallen met papiersnippers was de muziek op straat afgelopen, maar de kroegen waren wel open. Veel mensen waren er al de hele avond en gingen toen naar huis. Het was wel een leuke oud en nieuw, anders dan in Nederland; oud en nieuw in de zomer!

lieve allemaal, vanuit een lekker warm Perth (38 graden vandaag!) wens ik jullie een heel GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

1. Doetsje:
    1 januari 2011
    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar!!!!
  2. Mattijn en Nanouk:
    Hey Alice,

Wat een mooi verhaal weer.
    Vanuit hier ook de beste wensen voor 2010!

Groetjes van ons
  3. Mattijn en Nanouk:
    Oeps 2011 :-)
  4. Arie,Jacqueline,Bryan,Marilène:
    1 januari 2011
    Dat klinkt allemaal super, van ons ook
    Een heel gelukkig nieuwjaar!!!!
  5. Annie Horsman:
    Hallo Alice,
    Australie lijkt me super mooi, en ik begrijp dat je het erg naar je zin heb. Ook van Jan en mij de beste wensen voor 2011,en nog veel plezierin Australie.

Groetjes Jan en Annie Horsman.
  6. Eric:
    3 januari 2011
    vanuit een koud Nederland, Zwolle wensen Maarten Jeroen en Eric jou een heel gelukkig en mooi 2011!!
  7. Jasper en Marjan:
    Hoi Alice,

De beste wensen voor 2011!!! Wat een verhaal weer, gaaf zeg! Ben wel heel jaloers ;)

Liefs Jasper en Marjan
  8. Lydia:
    4 januari 2011
    Hey meis,

een geweldig 2011 gewenst!
    Super verhaal weer zeg! Wordt jaloers van het zonnetje wat ik zie en jou in een korte broek, hier is het koud :(

Veel liefs,
    Lydia
  9. Linda Knotters:
    5 januari 2011
    Hoi Alice,
    Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen. Zeker omdat ik van dit verhaal veel herken; zelfs op de foto's! Zo te lezen heb je absoluut geen spijt gehad van je beslissing. Misschien wel spijt dat je niet langer had geboekt? :) heel veel plezier daar nog en geniet er maar goed van!
    Groetjes, Linda
  10. Frans:
    6 januari 2011
    Hoi Alice,
    nieuwe poging had gisteren iets geschreven maar zie het niet bij de berichten staan.
    Eindelijk dan een 2e bericht van mij.... Eerlijk gezegd was het webadres kwijt al gezocht in mn mail enz. Gisteren nogmaar eens gezicht en zowaar het staat bij je adrescard in Outlook... wist ik niet meer sorry.
    Wens je het allerbeste toe voor een mooi, reislustig, gezellig en gezond 2011 toe.
    Als ik (een deel van) je verhalen lees dan zit dat allemaal wel goed.
    Blijf genieten daar en zal nu proberen wat vaker op je blog te kijken.
    Groeten vanuit regenachtig Rotterdam !
    Frans
  11. rudie:
    11 januari 2011
    Hee Alice,
    Wat geweldig allemaal!!
    Wederom met enorme jalouzie lees ik al die schitterende verhalen over je reis, echt super! Net op tijd weg uit Qeensland, of niet? Nog bedankt voor je mail over Fremantle, leuk om te zien!
    Heb je nog Altrex containers voorbij zien komen....-)?
    Toffe plek, West Australia of niet...relaxed volkje daar...schijnt de bakermat te zijn van de "no worries" mentaliteit.
    Hee enjoy nog ff en no wocking furries!
    Cheers,
    Rudie
  12. Daniel:
    12 januari 2011
    Sounds like your having a great time....thank god for the online translator :)